woensdag 2 september 2015





Installatie "Oneindige Leegte". 3 objecten. Je kijkt in totaal lege ruimtes, maar hoe verder en dieper je kijkt, realiseer je je dat je oneindig ver kan zien.
Ik heb in eerste instantie "letterlijk" ( half) lege potten uit de keuken precies van bovenaf gefotografeerd en beschilderd op paneel. Uiteindelijk wil ik dat de kijker de tegenstelling ervaart; "Wat moet ik in hemelsnaam met een lege ruimte, maar hoe verder ik kijk, zie ik juist oneindig veel gebeuren.... "
Leegte wordt in de regel gezien als iets negatiefs, maar juist doordat er leegte is, kunnen er (nieuwe) mogelijkheden ontstaan.

Het leuke is als je met een oog in het ene object kijkt en met het andere oog in het andere, dan vloeien twee beelden in 1 beeld op een boeiende manier in elkaar over. Een optische verwarring... Kijken wat ik daarmee kan doen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten