vrijdag 27 mei 2016

Ik krijg de laatste tijd nogal uiteenlopende opdrachten. Ik kan wel spreken van afwisseling.... bijvoorbeeld het beschilderen van een groot prikbord voor een sportschool. (afbeelding)
Ook heb ik deze week hard gewerkt aan de opdracht om een "lichtschilderij" te maken. Ik heb rondgevraagd in de kunstwereld, maar kon niemand vinden met ervaring hierin. Toen ben ik zelf aan het experimenteren gegaan met glow in the dark verf en ontdekte de mogelijkheden. Het resultaat; overdag een schilderij en s avonds wordt hetzelfde werk lichtgevend; het lichtgevende gedeelte verbeeldt dus een andere afbeelding. ( een goede foto heb ik nog niet kunnen maken )

5 opmerkingen:

  1. Wat toevallig dat je daar nu naar op zoek bent. Twee weken geleden was er open atelier in de Jordaan hier in Amsterdam. En mijn overbuurman blijk black light kunst te maken. http://www.openateliersjordaan.nl/kunstenaar/?d=2288&kunstenaar=erl+dev+dekker&l=amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! Wat een toeval... ! Ik heb inmiddels het werk af en de opdrachtgever was gelukkig enthousiast. Ik ga snel even kijken op de site van je buurman :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai Niek, soms wil ik wel weer even in Amsterdam wonen!
    Dan was ik langs gegaan :)
    Dank je voor je site-tip.
    Mijn werk is een vrij verstild landschap in blauwtinten. En s nachts komt er (lichtgevend) een grote boom tevoorschijn bij een meer. Het ging om een mooie herinnering van de opdrachtgever.
    Het idee dat de fijne herinnering s nachts oplicht vind ik wel mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik ook wel een heel mooi idee. Dromen 2.0.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja... Het mooie is dat je de techniek en materialen gebruikt om te realiseren wat je uiteindelijk wilt zeggen met het werk. Dat probeer ik in ieder geval :)

    BeantwoordenVerwijderen