dinsdag 26 juli 2016

Even over Kunstprojekt Vrijheid. 
Mensen vragen of de bouwstenen te koop zijn.
Hier heb ik over nagedacht...
De idee achter het werk is idealistisch. In eerste instantie wilde ik de muur niet verkopen.

Maar ik wil het volgende doen....
Bouwstenen kunnen (ingelijst) met een certificaat gekocht worden. Op dit certificaat zal vermeld staan dat “deze (genummerde) bouwsteen” symbolisch altijd onderdeel zal blijven van “de muur”.
De bedoeling is om een deel van de opbrengst van verkochte bouwstenen aan een goed doel te schenken.
Ik wil jullie graag mee laten denken welk goed doel ik hiervoor kan benaderen.
Het goede doel moet te maken hebben met “vrijheid”.
Heb je een idee, dan hoor ik het graag!

Op deze manier kan de muur blijven groeien en wordt middels elke verkochte bouwsteen symbolisch een stukje “vrijheid over de wereld verspreid”.

De muur zal in Nederland voor het eerst opgebouwd worden in galerie “de Zeemeermin” in Steyl.
De opening zal zijn op zondagmiddag 11 september van 12.00 uur tot 17.00 uur.  
En vervolgens nog 6 weken...
Er zal nieuw werk van mij getoond worden.
Ik ben blij te kunnen zeggen dat je tijdens het bezoek de prachtige klanken van violiste Mariska Rijk zal kunnen horen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten